SPAIN: Welcome to B&B Cortijo del Pino

Lala Ema is an ex Parisian who is living a village life in Andalusia (southern Spain). She creates paper objects, makes aprons, bakes cakes for a restaurant and she occasionally translates to earn the extra bucks. She has a blog MY CASTLE IN SPAIN about design, people, travel, flowers, pastry making, literature, movies, gardens, books ... This is only a small part of her awe inspiring blog:

I will confess you something, as much as I love Paris, after the 5th day I miss Andalucia. If you were here right now and have a walk in our beautiful Lecrin valley, you would smell the sweet fragrance of orange blossoms. It's nearly 8pm as I write this post and all I can hear from my little desk is the singing of the birds outside. The heat suddenly came upon us but no, I won't complain. Walking barefoot on the ceramic tiles at home is such a pleasure. This is my favorite time here in Andalucia. I'm so grateful for this lovely weather, the nature which surrounds us, the lemons which are very slowly growing in my patio and our first night last week on the roof terrace under a starry sky.

The photos are from the house of our friends Antonia and Jimmy who lovingly converted it into a B&B. They invited us for lunch last week end. Can you feel the peace and serenity of this magical place? There's a centenary old pine at the entrance which adds to its magic and makes it so special. It feels like Tuscany and yet we are in Albuñuelas, in the Lecrin valley. We had lunch in the patio under the yellow roses....we had one of those long typical Andalusian lunches and honestly I could have stayed even longer. Well...we left at 8pm. I guess this is what Andalucia does to you in warm weather. What can be better than good fresh food, lively conversation and wonderful hosts in a such a blissful scenery ?

J'ai une confidence à vous faire, j'adore Paris mais au bout du 5ème jour, j'ai la nostalgie de l'Andalousie. Si vous étiez ici maintenant et partiez en balade dans notre belle vallée de Lecrin, vous pourriez sentir le délicieux parfum des fleurs d'oranger. Il est presque huit heures du soir au moment où j'écris ce billet et tout ce que j'entends par la fenêtre de mon petit bureau est le chant des oiseaux dehors. La chaleur nous est tombé dessus par surprise, mais je ne vais surtout pas me plaindre. C'est si bon de marcher pieds nus dans la maison, sur les dalles en céramique. C'est mon temps préféré, ici....Je suis tellement reconnaissante pour ce temps merveilleux, la nature qui nous entoure, mes citrons qui commencent tout doucement à pousser dans le patio et notre première nuit étoilée sur la terrasse sur le toit.


Les photos sont de la maison de nos amis Antonia et Jimmy qui l'ont transformée avec amour en B&B. Ils nous ont invités à déjeuner le week end dernier. Paix et sérénité.....voilà ce que m'inspire ce lieu magique. Le pin majestueux à l'entrée est tellement beau et me transporte presque ailleurs.....ça ressemble à la Toscane, mais on est à Albuñuelas, dans la vallée de Lecrin. Nous avons déjeuné sous la pergola avec les roses jaunes...c'était un de ces déjeuners typiques andalous qui s'étirent jusque tard dans l'après-midi mais moi franchement j'aurai pu rester plus longtemps. Bref, nous sommes partis à huit heures du soir. Je pense que la douce chaleur du printemps ici, nous prépare déjà à la paresse de l'été...et puis, quoi de mieux que le plaisir d'une bonne cuisine avec des produits frais, une conversation animée et des hôtes adorables dans un cadre magnifique ? 

No comments: